Kort gezegd: ja, je kan het ook zelf! Dat houdt in dat je niet bij ons hoeft in te loggen en dat het dus ook niks kost. Maar hoe doe je dat dan?

Stap 1: Vertraging controleren

De eerste stap is het controleren of je vertraging hebt en of deze geldig is. Het komt neer op het volgende:

  1. Heb je langer dan 30 minuten vertraging, dan geldt het halve tarief
  2. Heb je langer dan 60 minuten vertraging, dan geldt het volle tarief

Ook moet je er zeker van zijn dat je de vertraging alleen hebt opgelopen door het reizen met NS. Treinen van Arriva, Syntus, Breng, Connexxion, etc. tellen dus niet mee.

Stap 2: Formulier invullen

Nu je zeker weet dat je vertraging geldig is, moet je het volgende formulier invullen:
https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html.
Dit formulier is erg groot en ook niet zo snel. Het is wel belangrijk dat je alles 100% correct invult. Doe je dat niet, dan krijg je je geld niet terug.

Stap 3: Wachten

Nu moet je wachten tot de NS je aanvraag heeft goedgekeurd, dit duurt doorgaans niet langer dan een week.

Zelf doen vs. laten doen

Zoals je ziet kan je heel makkelijk zelf je geld terugvragen. Het nadeel hiervan is dat het iedere keer veel tijd kost en de kans is ook groot dat je het een keer vergeet waardoor je op den duur best veel geld misloopt.

Wij maken het makkelijker. Log in op onze website met de inloggegevens van ov-chipkaart.nl en zie direct alle reizen waarbij je geld terug kan vragen. Vervolgens kan het nóg mooier. Vul je gegevens in en wij sturen het formulier voor je op. Dit kost per aanvraag €0,50 (dat per automatische incasso van je rekening afgeschreven wordt). Zo vergeet je nooit meer om het formulier in te vullen en bespaar je een hoop tijd.


28834 mensen doen al mee, dus waar wacht je nog op?


Deel dit bericht met de onderstaande knoppen om je vrienden ook op de hoogte te brengen!

Categorieën: Geavanceerd